טלפון: 050-8716716 |

בין שיתוף פעולה ל-עבודה בצוות (cooperation & Teaming ) מה באמת הופך את השלם ליותר מחלקיו?

בין שיתוף פעולה ל-עבודה בצוות (cooperation & Teaming ) מה באמת הופך את השלם ליותר מחלקיו?

הנהלת מחלקת הפיתוח באחת מחברות ה-הייטק המובילות במשק הגיע לחווה לפיתוח הצוותיות, עבודת הצוות שלהם.

המשתתפים נתבקשו לבצע משימה צוותית : "היפכו את הסוס לחלק מהקבוצה שלכם וגירמו לו ללכת בעקבותיכם מבלי שאתם נוגעים בו או מחזיקים בחבל ההובלה".  הקבוצה התלהבה מהאתגר והחלו לנסות ולהוביל את הסוס.

ואנו שצפינו בקבוצה, ראינו שהסוס לא הולך עם הצוות.  ראינו צוות שהולך לכיוון אחד ואחר כך לכיוון שני.

כחלק מהניסיון לבצע את המשימה החלו המשתתפים להדגים לנו  איך כל אחד מהם, לבד, מצליח להוביל את הסוס ללא חבל ההובלה. " תראי אמר רוני, כשאנחנו עובדים לבד עם הסוס זה עובד. כאשר אנחנו צוות אנחנו מבלבלים את הסוס."

החלנו לשוחח על המהות של עבודת צוות, על הקושי בלעבוד כצוות, כשכל אחד מושך לכיוון אחר, ועל שאלת האפקטיביות של הצוותיות. " אולי אנחנו לא  צריכים לעבוד כצוות"  אמר רותם  " תראי אנחנו מסתדרים מצוין . כל אחד אחראי על תחומו מוביל את "הסוס" שלו, היחסים שלנו מצוינים וכשאנחנו צריכים אחד את השני אנחנו משתפים פעולה."

מפה התפתח דיון, האם אצלם נדרשת עבודת צוות? ומה ההבדל בין לרוץ ביחד, במקביל או לחילופין לעבוד באופן סינרגטי? בכדי להבין למה הכוונה בעבודה סינרגטית העמקנו בדיון עד  שאילת אמרה "תשמעו אולי אנחנו מוותרים לעצמנו, אנחנו מוותרים על הנכונות שלנו לשמוע מה שאחרים בצוות חושבים ואולי ליצור את השלם שהוא יותר מחלקיו. כל אחד חושב שהוא יודע הכי טוב ואנחנו לא באמת מקשיבים ובודקים את עמדות המוצא ובכך מפסידים את מה שרואים מפרספקטיבה."

 אז מה זה באמת השלם שהוא יותר מחלקיו? והאם יש הבדל בין לעזור אחד לשני לבין עבודת צוות סינרגטית?

מה אתם חושבים?