טלפון: 050-8716716 |

ניהול זמן אפקטיבי

ניהול זמן הוא אחת הבעיות הגדלות של החברה האנושית במאה ה-21 והסיבות לכך הן מרובות וקשורות להיקף הסחות הדעת הקיימות ולריבוי שעות העבודה במשק, במיוחד זה הישראלי. כל אדם צריך לדעת כיצד לנהל את הזמן שלו בצורה נכונה ואפקטיבית וכאשר אינו יודע כיצד לעשות כך, הדרך להגשמת המטרות האישיות והעסקיות שלו , תהיה קשה וארוכה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, ניהול זמן הוא לא אלמנט שנוצר באופן טבעי אלא משהו שיש ללמוד כיצד לעשות אותו.

מדוע אנשים צריכים ללמוד ניהול זמן אפקטיבי?

העולם המודרני רווי בהסחות דעת שנוצרו בעקבות האמצעים הטכנולוגיים שנוספו בעשור האחרון כמו האייפון, הטאבלט וכדומה. היום כולם מחוברים בו זמנית לכמה ממשקים שכוללים גם את החיים האישיים וגם את החיים העסקיים, והשילוב ביניהם יוצר הסחות דעת שפוגעות גם בזמן האישי וגם בזמן העסקי. ניהול זמן אפקטיבי מאפשר לדעת כיצד להפריד בין השניים או כיצד לטפל כיאות במשברים הנובעים משילוב זה.

כמו כן, ניהול זמן אפקטיבי מעניק יכולות וכלים להתמודדות עם עומס בשעות העבודה הנהוג במשק הישראלי. שעות העבודה יחסית לעולם המערבי הן רבות בישראל, והרבה מהאנשים יעבדו אף שעות נוספות כדי להגיע למשכורת נורמאלית. המצב הזה מביא לכך שעובדים במשק צריכים לטפל בעניינים האישיים שלהם לאחר שעות העבודה, מה שלא מותיר להם זמן לעיסוקים פרטיים. לכן, עיסוקים פרטיים גולשים לזמן העבודה וחוזר חלילה. ניהול זמן אפקטיבי מעניק את האפשרות לעובדים ולמנהלים לנהל את הזמן כראוי, בצורה מסודרת.

סדר עדיפויות הוא המפתח של ניהול זמן אפקטיבי אך לא כולם יודעים מה הכי חשוב ומה הכי דחוף ומה ההבדל ביניהם. כאשר לומדים ניהול זמן אפקטיבי מבצעים הפרדה בין השניים ולומדים על אופיו של החשוב, אופיו של הדחוף וכיצד בונים סדר יום שיעניק מענה לשניהם.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

קורס משא ומתן